درباره رویداد

تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی پیش رو، مشارکت های بین سازمانی و ایجاد شبکه های توانمند می‌باشد. امروزه که SME ها (شرکت های با سایز کوچک و متوسط) در حال رشد هستند و سازمان ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند، بدون شبکه های همکاری بین سازمانی، غلبه بر چالش های محیطی و موفقیت این شرکت ها غیرممکن می‌باشد. این رویداد بستر مناسب برای شبکه سازی در حوزه اقتصاد گردشگری را فراهم می‌کند و برای هرکدام از شرکت کنندگان دستاوردهای خاصی را به همراه خواهد داشت که عمده این دستاوردها غیر قابل پیش بینی می‌باشد.

اجلاس ملی اقتصاد گردشگری مشهد که متولی اصلی آن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی می‌باشد، با پیگیری و تلاش بخش خصوصی و همکاری نهادهای دولتی برگزار خواهد گردید. این رویداد گامی است جهت ایجاد ظرفیت مناسب برای فروش کالاهای ایرانی تا تولید کنندگان و فروشندگان بتوانند با تکیه بر شبکه های قوی و مدل های جدید نوآوری، به رقابت با سایر کشور ها بپردازد.
این رویداد از بسیاری جهات از سایر رویداد ها متمایز می‌شود. به جای سخنرانی و ارائه مقاله (مشابه همایش ها و کنفرانس ها) بیشتر بر نشست های تخصصی تمرکز دارد. همچنین بر خلاف نمایشگاه ها که عمدتا شرکت کنندگان جنبه عمومی دارند و بر ارائه هدیه و اشانتیون تمرکز دارند؛ شرکت کنندگان این رویداد به صورت هدفمند انتخاب شده و بر انعقاد تفاهم نامه های بلند مدت و شکل دهی به شبکه های همکاری توانمند تمرکز دارند.
قبل از رویداد، شرکت کننده ها با انواع مدل های شبکه آشنا می‌شوند و مدل های شبکه سازی مناسب با کسب و کار خود را شناسایی می‌کنند و در حین رویداد ضمن انعقاد تفاهم نامه میان تولیدکنندگان برتر سوغات در سرتاسر کشور، فروشندگان سوغات در مشهد و نمایندگان مجتمع های تجاری مشهد، تلاش می‌کنند اعضای مناسب برای شبکه سازی خود را شناسایی و انتخاب کنند.
بعد از برگزاری رویداد، سازمان ها و افرادی که در حین رویداد برای همکاری با یکدیگر اعلان آمادگی کرده بودند (از طریق چک لیست ها، نقشه ها و سفرنامه هایی که در حین جلسات تکمیل می‌شود)، شناسایی می‌گردند و نشست هایی جهت طراحی پروتکل همکاری و انعقاد قرارداد میان آنها شکل داده می‌شود.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

back to top